Het kan voorkomen dat uw AGB-code verandert. Bijvoorbeeld door het omzetten van een eenmanszaak naar een B.V. of een fusie. De wijziging moet u schriftelijk doorgegeven aan de Netwerkorganisatie regio Alkmaar. Hiervoor zijn twee documenten beschikbaar: een wijzigingsformulier en een drie-partijenovereenkomst. U kunt de documenten opvragen door een mail te sturen naar contractmanagement@alkmaar.nl. In de onderstaande tabel is weergegeven welk(e) document(en) een aanbieder moet gebruiken.

AGB-code wijzigt 

KvK nummer wijzigt 

Documenten

Ja

Nee

Wijzigingsformulier

Ja

Ja

Wijzigingsformulier en driepartijenovereenkomst


In gebruik nemen nieuwe AGB-code
Om de administratieve lasten te beperken heeft de regio Alkmaar twee momenten waarop een AGB-code wijziging wordt doorgevoerd. Dit zijn 1 januari en 1 juli. Er is voor deze data gekozen omdat de ‘oude’ AGB-code nog een halfjaar actief blijft. Om voldoende tijd te hebben om de wijziging door te voeren vragen wij u minimaal twee maanden voor de genoemde data (1 januari en 1 juli) de AGB-code wijziging door te geven aan de Netwerkorganisatie regio Alkmaar.

Administratieve afhandeling
Toewijzingen op de ‘oude’ AGB-code worden afgesloten. U ontvangt hiervoor van de gemeente Toewijzingen met een aangepaste einddatum. U stuurt de gemeenten Stopzorg-berichten. U ontvangt van de gemeenten Toewijzingen op de ‘nieuwe’ AGB-code. U stuurt de gemeenten Startzorg-berichten. Toewijzingen die zijn afgegeven met een budget of met een volume in de frequentie ‘Totaal binnen geldigheid toewijzing’ kunnen pas worden omgezet als alle declaraties over de perioden voor de omzetting zijn ingediend en afgehandeld.