In de nieuwsbrief van juni 2025 informeerden wij u over de evaluatie die wij hebben uitgevoerd met betrekking tot de huidige contracten. Wij hebben waardevolle input verzameld en verschillende verbetervoorstellen opgehaald. In onze aanbestedingsdocumenten is opgenomen dat de evaluatie en de ontwikkeltafels de basis vormen voor eventuele aanpassingen of wijzigingen in de overeenkomsten.

Om tot bestuurlijke besluitvorming over te kunnen gaan, is het nodig om te bepalen wat de impact zal zijn van deze verbetervoorstellen op het behalen van onze inkoopdoelen en het beheersbaar houden van de kosten.

Komend jaar werken we deze voorstellen verder uit en onderzoeken de mogelijkheden voor doorontwikkeling binnen de bestaande overeenkomsten. Daarnaast bepalen we de impact van het doorvoeren van verbetervoorstellen die niet binnen de overeenkomsten passen. Naar aanleiding hiervan kan er een gewogen bestuurlijk besluit genomen worden ten aanzien van het vervolg. Wanneer er meer duidelijkheid is, informeren we u informeren via de nieuwsbrief.