Regelmatig ontvangt Regiobeheer van de Beschikbaarheidswijzer signalen van zowel aanbieders als verwijzers over (onjuiste) wachttijden, vindbaarheid en profielen van aanbieders.  

Onderstaand enkele aandachtspunten: 

  • Verwijzers hebben de mogelijkheid om feedback te geven op wachttijden, vindbaarheid en profielen van aanbieders. Vanuit contractmanagement wordt vervolgens actie ondernomen om dit bespreekbaar te maken met de betreffende aanbieders.  
  • Regelmatig ontvangen wij opmerkingen van verwijzers dat de door de aanbieders aangegeven profielen en kenmerken niet kloppen. Er ontbreken dan zoektermen of kenmerken óf er staan juist kenmerken waar de aanbieder niet aan kan voldoen. Het dringende verzoek aan alle aanbieders is om de wachttijden up to date te houden, en om na te gaan of de aangegeven kenmerken (nog) wel kloppen.  
  • Een aantal aanbieders geeft aan dat ze zo laag in de ranking staan en mogelijk daardoor minder toewijzingen ontvangen. Die lage ranking wordt mogelijk veroorzaakt door het niet 2- wekelijks actualiseren (updaten) van de wachttijden. Maar vooral de aanduiding wachttijd ‘in overleg’ zorgt voor een lage ranking, wat de vindbaarheid lastiger maakt.